34-а Рада Європейської Партії Зелених завершила свою роботу!

04.12.2021

Спочатку ми планували провести засідання Ради в Будапешті, але через зростання кількості випадків COVID-19, захід було зведено до законодавчої онлайн-програми.

Рада об’єднує нашу сім’ю Зелених, щоб визначити спільну політичну траєкторію на наступний період. У резолюціях цієї Ради, які показують наші спільні позиції та за які проголосовано, стосуються  важливих тем, що є актуальними Зеленого порядку денного.

Ми є найбільш згуртованою політичною сім’єю, тому що разом рухаємося вперед. Наші резолюції викладають наші спільні позиції після поглибленого обговорення серед Зелених і за них голосують повноправні партії-члени EGP на наших Радах. (І Партія Зелених України серед повноправних членів). З моменту заснування в 2004 році, у нас було багато резолюцій, які надають мандат до дії. Вони функціонують як ядро ​​нашого політичного існування та є частиною наших демократичних та прозорих процесів прийняття рішень у рамках діяльності  європейських Зелених. Ми пишаємося величезною роботою,  яку проводять Зелені партії в Європі, щоб донести спільні позиції до Ради!

12  резолюцій були представлені партіями та групами-членами зі  всієї Європи  та проголосовані делегатами під час Ради.

Anti-corruption, transparency and participation need to be at the heart of distributing EU funds:

В останні роки ЄС пережив кризу верховенства права, через яку цінності політичної цілісності були серйозно підірвані в кількох державах-членах. Інститути ЄС та держави-члени повинні діяти, щоб не допустити того, щоб ці небезпеки стали системними. Механізм стійкості та відновлення Європейської комісії (RRF), Фонд модернізації, Фонд справедливого переходу (JTF) та інші інструменти для прискорення відновлення після пандемії та зміни клімату дають можливість внести свій внесок у ці зміни.

A common position on Afghanistan:

Під час захоплення Кабула талібами в період з 14 серпня по 1 вересня 2021 року американські війська та їх партнери по коаліції евакуювали понад                123 000 мирних жителів Афганістану. Криза пов’язана з 2,2 мільйонами афганських біженців, які вже живуть у сусідніх країнах, і понад 3,5 внутрішньо переміщеними особами, змушеними покинути свої домівки всередині кордонів Афганістану. Резолюція має на меті встановити базову лінію для того, як ЄС має діяти в нинішній ситуації, щоб забезпечити найкращу негайну підтримку народу Афганістану. У ньому пропонується,

щоб європейський підхід до ситуації був побудований на двох стовпах: 1) надання захисту тим, хто його шукає; 2) збільшити та покращити підтримку та захист людей, які залишаються в країні.

Upholding the prospect of EU integration of the Western Balkans:

Європейський Союз – це спільнота цінностей. Повага до людської гідності, свободи, демократії, рівності, верховенства права та прав людини, включаючи права тих, хто належить до меншин, є основою ЄС. Це слушний момент для прискорення політики розширення ЄС з метою прискорення вступу західнобалканських держав. У цій резолюції зазначається, що зовнішня політика ЄС має бути зосереджена на інтеграції, демократизації, стабілізації та примиренні Західних Балкан.

Future Relations with Russia must be based on values, the rule of law and fundamental rights:

Російський уряд продовжує систематичні зусилля, спрямовані на відхід країни від стандартів міжнародного права, демократії та прав людини. Настав час визначити наші позиції на основі наших екологічних цінностей, включаючи стійкість, прозорість, верховенство права та основні права. Резолюція має на меті сформувати відносини Європи з Російською Федерацією для 1) забезпечення регіонального та глобального миру та стабільності та збереження норм міжнародного права, 2) відновлення та забезпечення суверенітету та територіальної цілісності всіх країн Європи, 3) надання пріоритету правам людини, демократії та верховенства права, і 4) зберігати та створювати можливості для співпраці для вирішення спільних проблем.

European solidarity for Lebanon:

Ліван страждає від фінансової кризи, яку ще більше прискорили COVID-19 та вибух у порту Бейрут у 2020 році, що призвело до найвищого рівня інфляції у світі, в результаті чого 82% населення зазнало бідності. Тим часом, у минулому гуманітарна допомога часто зникала в кишенях корумпованого політичного класу. Сьогодні Європа не бажає продовжувати розвиток та надання гуманітарної допомоги Лівані, у годину найбільшої потреби. У цій резолюції пропонується закликати Європейський Союз та його держави-члени накладати санкції лише на тих, хто безпосередньо відповідальний за нинішню кризу, і продовжувати підтримувати громадянське суспільство в Республіці Ліван.

Fortress Europe? No, thanks!

У жовтні 2021 року 12 країн-членів ЄС (Австрія, Болгарія, Кіпр, Чехія, Данія, Естонія, Греція, Угорщина, Литва, Латвія, Польща та Словаччина) звернулися до Європейської комісії з проханням профінансувати будівництво стін уздовж їхніх кордонів за рахунок коштів ЄС. Тим часом все більше і більше країн ЄС вже оголосили, розпочали або завершили плани зведення стін і огорож уздовж своїх зовнішніх кордонів, щоб не допускати мігрантів і шукачів притулку. У резолюції викладено кілька кроків для протидії цій тенденції «фортеці Європи», як-от заклик до зелених у кожній державі-члені сприяти міграції, політичному притулку, прийому та інтеграції, а також заклик до інституцій ЄС рішуче засудити будівництво стін і нелюдське поводження, якого зазнають мігранти на всіх зовнішніх кордонах Союзу.

European leadership for global climate action:

Була надія, що COP26, кліматична конференція Організації Об’єднаних Націй 2021 року, яка відбулася в Глазго в Шотландії в листопаді цього року, стане поворотним моментом у зусиллях людства подолати надзвичайну кліматичну ситуацію. На жаль, поточні зобов’язання все ще не відповідають справедливій частині  в обмеженні глобального потепління  до 1,5°C. Щоб подолати цей розрив, ЄС повинен скоротити викиди принаймні на 65% до 2030 року і досягти кліматичної нейтральності не пізніше 2040 року. Ця резолюція закликає ЄС та європейські країни вжити заходів для радикального посилення міжнародних кліматичних заходів, таких як переговори щодо договору про поступове припинення використання викопного палива, збільшення міжнародного фінансування клімату та кліматичної торгівлі.

Building resilient green municipalities of the future:

Криза COVID та відновлення після неї довели, що є потреба в активних муніципалітетах, які здатні постійно працювати над своєю стійкістю, адаптуватися до нових умов та впроваджувати інновації. Муніципалітети також займають лідируючі позиції щодо залучення громадян до прийняття громадських рішень та участі. Ця резолюція має на меті наголосити на важливості довгострокових планів у різних секторах, таких як міське планування та мобільність, для посилення екологічної, кліматичної та соціальної стійкості, підтримки незалежного доступу муніципалітетів до ресурсів, вітання нових форм громадської участі та багато іншого.

Towards better implementation of European environmental legislation:

Зелена угода, яку зараз проводить Європейська комісія, є важливим кроком у політиці ЄС. Проте екологічне  законодавства необхідно покращити. Ця резолюція пропонує виділити більше ресурсів для розгляду справ про порушення екологічного законодавства та підкреслити необхідність спільних екологічних заходів.

Energy poverty: A just energy transition of European regions means energy poverty eradication:

Доступ до енергії безпосередньо пов’язаний із добробутом суспільства та людей. Такі основні дії, як приготування їжі, консервування їжі, доступ до гарячої води, освітлення тощо, вимагають доступу до енергії, яка, на жаль, не завжди однаково гарантована. Ця ситуація відома як енергетична бідність. Далеко від того, щоб розглядати енергетику як загальне благо та основне право на гарантію, енергія в Європі контролюється монополіями та олігополіями на користь кількох компаній, які домінують на ринках. У цій резолюції підкреслюється важливість боротьби з енергетичною бідністю та закликає уряди та ЄС діяти зараз, щоб цієї зими право на енергію було гарантовано.

For an industrial role for electric cars serving the climate, employment, the environment and social justice:

У ЄС на транспорт припадає 27% викидів CO2, а особистий автомобіль відповідає за близько 12% загальних викидів CO2 в ЄС. Електромобільність розвивається надзвичайно швидкими темпами, і це зростання буде прискорюватися, оскільки воно відповідає стратегії, обраної європейськими державними органами для декарбонізації. Ця резолюція має на меті встановити рамки для того, що може бути екологічним баченням електромобіля.

End the humanitarian crisis on the Polish-Belarusian border:

Нинішня ситуація на східному кордоні ЄС з Білоруссю є серйозною гуманітарною  кризою. Як європейські Зелені, ми рішуче протестуємо проти білоруського режиму, що використовує біженців, як політичний інструмент.

Ми також рішуче засуджуємо нездатність держав-членів ЄС діяти відповідно до задекларованих ними прав людини, відмовляючи людям у доступі до притулку. ЄС має продемонструвати рішучу реакцію щодо Білорусі. Ми не дозволимо Лукашенко шантажувати ЄС. Тому правильно, що ЄС і надалі посилює санкції проти білоруського режиму.